Memandangkan kadar jenayah dalam kalangan remaja masa kini semakin meningkat penubuhan Kelab Pencegahan Jenayah KPJ di Sekolah-Sekolah Menengah difikirkan perlu bagi memberi kesedaran pencegahan. Share PENGENALAN KELAB PENCEGAHAN.


Kelab Pencegahan Jenayah Smk Guar Perahu Logo Dan Ikrar

Matlamat Kelab dan Persatuan.

Pengenalan kelab pencegahan jenayah di sekolah. KELAB PENCEGAHAN JENAYAH SEKOLAH. Surat Pekeliling Ikhtisas Bil. Interested in flipbooks about PENGENALAN KELAB PENCEGAHAN JENAYAH.

Pengenalan kelab pencegahan jenayah Bilangan kes jenayah yang melibatkan murid sekolah seperti yang sering dilaporkan oleh media telah meningkatkan serta membangkitkan kebimbangan banyak pihak. Check more flip ebooks related to PENGENALAN KELAB PENCEGAHAN JENAYAH of g-42064054. VISI MISI DAN MATLAMAT KELAB PENCEGAH JENAYAH VISI Matlamat penubuhan Kelab Pencegahan Jenayah di sekolah adalah untuk membentuk komuniti murid yang mempunyai kesedaran tinggi terhadap aspek pencegahan jenayah dan mempunyai kefahaman tentang.

Membangkitkan kesedaran dan kepekaan murid-murid terhadap kemungkinan wujudnya gejala antisosial di sekeliling mereka. MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MEMERANGI MATLAMAT KELAB PENCEGAHAN JENAYAH. Panduan kelab pencegahan jenayah.

Huruf KPJ ialah singkatan Kelab Pencegahan Jenayah. SEKOLAH KEBANGSAAN SULTAN HISAMUDDIN ALAM SHAH. KELAB PENCEGAHAN JENAYAH TAHUN 2008 BILANGAN AHLI.

Malah di sekolah kita juga suatu masa dahulu kita pernah dikejutkan dengan isu-isu pelajar menghina dan melempar seorang Mak Cik penjaga tandas. Blog Archive 2014 1 August 1 Latar Belakang KPJ. Pendidikan Pencegahan Jenayah ini bertujuan untuk memberi pendedahan awal kepada para pelajar.

Kelab Pencegahan Jenayah ialah kelab yang ditubuhkan di semua sekolah rendah dan sekolah menengah kerajaan merujuk kepada Surat Pekeliling Ikhtisas Bil 52006 Kementerian Pelajaran Malaysia. 71999 Penubuhan Kelab Pencegahan Jenayah Di Sekolah Menengah vii. Kelab Pencegahan Jenayah ialah kelab yang ditubuhkan di semua sekolah rendah dan sekolah menengah kerajaan merujuk kepada Surat Pekeliling Ikhtisas Bil 52006 Kementerian Pelajaran Malaysia.

Pengenalan kepada Kelab Pencegahan Jenayah KPJ Kelab Pencegahan Jenayah ialah kelab yang ditubuhkan di semua sekolah rendah dan sekolah menengah kerajaan merujuk kepada Surat Pekeliling Ikhtisas Bil 52006 Kementerian Pelajaran Malaysia. Kelab Pencegahan Jenayah SMK Pasir Putih menyoroti jenayah seks punca dan cara menanganinya. Pada awal penubuhan kelab ini ahlinya seramai 27 orang iaitu 8 orang lelaki dan 18 orang perempuan.

Kementerian Pelajaran berpendapat gejala antisosial ini perlu diberikan perhatian serius dan ditangani secara menyeluruh dan bersepadu oleh. Kelab Pencegahan Jenayah ialah kelab yang ditubuhkan di semua seolah rendah dan sekolah menengah kerajaan merujuk kepada Surat Pekelil. Kelab Pencegahan Jenayah Sekolah.

SITI MAZLINA SHEIKH TALIB KETUA 2 EN. Unknown View my complete profile. 10 LELAKI 12 PEREMPUAN TAHUN 4 17 LELAKI 5 PEREMPUAN TAHUN 5 14 LELAKI 4 PEREMPUAN TAHUN 6 AJK GURU - 1 PN.

Kelab Pencegahan Jenayah ialah kelab yang ditubuhkan di semua sekolah rendah dan sekolah menengah kerajaan merujuk kepada Surat Pekeliling Ikhtisas Bil 52006 Kementerian Pelajaran Malaysia. Membentuk perancangan yang rapi berkaitan sistem pengurusan aktiviti Persatuan dan Kelab agar dapat mewujudkan masyarakat pelajar yang terlatih cergas dan bersatu padu agar dapat menyumbang kepada peningkatan prestasi dan pengekalan kecemerlangan sekolah. Bulatan berbentuk mata melambangkan ahli kelab yang sentiasa prihatin terhadap perkembangan persekitaran secara berterusan.

Sekolah Menengah Kebangsaan Sering 16150 Kota Bharu Kelantan. SEKOLAH KEBANGSAAN SIJANGKANG JAYA 42500 TELOK PANGLIMA GARANG SEL. Surat Pekeliling Ikhtisas Bil.

Mazni b Shakor 11 Pengerusi mengalu-alukan kehadiran semua AJK guru dan murid-murid ahli Kelab Pencegahan Jenayah. View flipping ebook version of PENGENALAN KELAB PENCEGAHAN JENAYAH published by g-42064054 on 2021-07-28. KOKURIKULUM KELAB PENCEGAHAN JENAYAH TAHUN 2017.

Gejala anti sosial ini perlu diberi perhatian serius dan sewajarnya ditangani secara menyeluruh dan bersepadu oleh semua pihak. Membangkitkan kesedaran dan kepekaan murid-murid terhadap. Kelab PencegahanJenayah Latar Belakang KPJ Kelab Pencegahan Jenayah ialah kelab yang ditubuhkan di semua sekolah rendah dan sekolah menengah kerajaan merujuk kepada Surat Pekeliling Ikhtisas Bil 52006 Kementerian Pelajaran Malaysia.

Penubuhan Kelab Pencegahan Jenayah di Sekolah Menengah Akhir-akhir ini bilangan kes jenayah yang melibatkan murid sekolah didapati meningkat serta membangkitkan kebimbangan banyak pihak. 12 Pengerusi mengharapkan kerjasama semua AJK dan semangat bekerja sebagai satu pasukan demi mempertingkat dan memantapkan prestasi disiplin di Sek. Pengenalan Kelab Pencegahan Jenayah KPJ Latar Belakang KPJ.

Kelab pencegah jenayah sekolah telah ditubuhkan pada tahun 2001 selaras dengan arahan surat pekeliling ikhtisas bil 71999 berdasarkan arahan Pengarah Pendidikan Negeri Selangor. Membangkitkan kesedaran dan kepekaan murid-murid terhadap kemungkinan wujudnya gejala antisosial di sekeliling mereka. 82000 Panduan Penubuhan dan Pengurusan Kelab KomputerTeknologi Maklumat Sekolah viii.

Warna biru melambangkan perpaduan dalam kalangan ahli. Matlamat Penubuhan KPJ 1. Mencegah Lebih Baik Daripada Memerangi.

Warna merah melambangkan keberanian ahli dalam mencegah kegiatan jenayah.


Logo Kelab Pencegah Jenayah Pdf