Mematuhi segala arahan yang berkaitan dengan SPBT. Memastikan Jawatankuasa menjalankan tugas seperti terkandung dalam Perlembagaan.


Senarai Tugas Dan Tanggungjawab

Tanggungjawab guru yaitu guru sebagai pengajar guru sebagai pembimbing dan guru sebagai administrator.

Tugas dan tanggungjawab kelab guru. 227 Tanggungjawab Guru Kelab Permainan Rumah Sukan a. Menyediakan minit mesyuarat dan laporan kewangan untuk dibentang dalam mesyuarat guru dan juga mesyuarat kelab. Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Penasihat dari.

BIDANG TUGAS JAWATANKUASA KELAB. Memberikan bantuan kepada siswa dalam pemecahan masalah yang dihadapi. Senarai Tanggungjawab Guru PemimpinPenasihat Persatuan.

Mempengerusikan semua mesyuarat dan bertanggungjawab atas. Mengedar mengumpul dan menyemak Borang Rekod. Memastikan ada Perlembagaan dan Peraturan.

Membuat permohonan keperluan buku teks dengan tepat. SENARAI TUGAS DAN TANGGUNGJAWAB GURU KELAB PERMAINAN DAN RUMAH SUKAN 1. Diputuskan diambil tindakan yang sewajarnya.

Memastikan Mesyuarat Agung diadakan bagi tujuan melantik Ahli Jawatankuasa. Guru harus mampu berperan sebagai pendidik dan dapat mengubah perilaku murid sesuai dengan ajaran yang baik dan benar. Mengagihkan murid dalam rumah kepada beberapa acara sukan dan permainan.

Tugas dan Tanggung Jawab Guru di Sekolah. Seorang Guru harus dapat meneruskan dan mengembangkan nilai-nilai hidup. Merancang meningkatkan pengetahuan kemahiran dan minat pelajar dalam permainan.

Guru Penolong Kanan Kokurikulum juga mempunyai peranan dalam pengurusan SPBT khususnya dalam hal-hal berkaitan Kelab SPBT. DERAF PERLEMBAGAAN KELAB. Nama kelab Kelab Guru Kakitangan.

Mengadakan semua kemudahan yang diperlukan di sekolah seperti Bilik Operasi SPBT Sekolah BOSS serta kelengkapan fail buku stok cap SPBT borang-borang maklumat yang berkaitan dan bantuan. PERKARA 7 TUGAS DAN TANGGUNGJAWAB JAWATANKUASA 71 Mengelola dan mengatur kegiatan dan aktiviti kelab serta membuat keputusan atas perkara-perkara yang menyentuh perjalanan kelab tanpa bercanggah dengan dasar umum yang ditetapkan oleh Mesyuarat Agung Tahunan. Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Pengetua dari semasa ke semasa.

- Memastikan arahan daripada penasihat program dapat dijalankan. Ini adalah senarai tugas dan tanggungjawab yang perlu dipikul oleh seorang Guru SPBT. Menyimpan dan menyelenggarakan rekod-rekod peribadi guru dan kakitangan bukan guru.

Menurut Uzer 1990 terdapat tiga jenis tugas guru yakni tugas dalam bidang profesi tugas kemanusiaan dan tugas dalam bidang kemasyarakatan. 723 Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Penasihat dari semasa ke. Alamat Sekolah Kebangsaan Bubul 91308 Semporna Sabah.

722 Mempengurusikan mesyuarat semasa ketiadaan pengerusi. Menyediakan senarai tugas dan tanggungjawab guru dan kakitangan sokongan. Meneliti catatan minit mesyuarat dan memastikan segala keputusan yang.

Sehubungan itu tugas dan tanggungjawab GPK Kokurikulum adalah seperti yang berikut. Bidang Tugas Setiap Ahli Jawatankuasa. Menyelaraskan pembahagian murid murid di dalam kelab persatuan badan beruniform 5.

Tugas guru sebagai suatu profesi meliputi mendidik dalam arti meneruskan dan mengembangkan nilai-nilai hidup dan kehidupan mengajar dalam arti meneruskan. Menjalankan tugas Setiausaha sewaktu ketiadaan Setiausaha. Memiliki tanggung jawab dalam merencanakan dan melaksanakan pengajaran.

Memastikan setiap perlembagaan yang digubal dan dicadang mengutamakan kebajikan semua ahli kelab dan tidak menguntungkan segelintir ahli sahaja. Menyediakan Laporan Nilaian Prestasi Tahunan Berkala Laporan Sulit. Bagaimana guru mendidik para siswanya agar menjadi manusia yang yang cerdas dan dapat berguna bagi nusa dan.

721 Membantu pengerusi dalam menjalankan tugas dan tanggung jawab yang diberi. Menyelaras semua aktiviti kokurikulum. Tugas Dan Tanggung Jawab Seorang Guru.

Menjalankan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Besar dan Penolong Kanan Kokurikulum dari semasa ke semasa. Menyampaikan sumbangan mengikut perlembangaan kelab. Mengatur dan menyelia perjalanan persatuankelabpasukan badan beruniform.

Menjalinan antara pengajaran dan ketatalaksanaan pada umumnya. Menyelia aktiviti dan kegiatan di dalam dan di luar sekolah 7. Pengarah Pengerusi - Bertanggungjawab dalam menguruskan pentadbiran kewangan dan aktiviti.

Tanggung jawab seorang Guru. Mewujudkan struktur organisasi sekolah bagi menentukan pembahagian kerja dan tugas kakitangan sekolahnya. Bidang Tugas dan Tanggungjawab Ahli-ahli Jawatan Kuasa 1.

Memastikan mesyuarat agung diadakan dan membentuk ahli jawatankuasa. Tugas dan Tanggungjawab Guru Rumah Sukan. Memastikan Guru Bimbingan dan Kaunseling Sepenuh Masa tidak diberi jadual waktu mengajar dan tugas lain yang boleh menjejaskan perkhidmatan bimbingan dan kaunseling seperti Penyelaras Kokurikulum Ketua Jurulatih Permainan Ketua Penasihat Kelab Guru Biasiswa dan kerja-kerja perkeranian yang lain.

Menguruskan Bilik Operasi SPBT dengan baik. Menyediakan senarai ahli rumah sukan yang lengkap mengikut kelas. Memastikan semua aktiviti berjalan dengan lancar 4.

Berusaha mendapatkan khidmat nasihat daripada mereka yang pakar. 31 Untuk mengadakan sesuatu aktiviti bagi kebajikan dan kemajuan guru-guru dan staf sokongan dengan syarat tiada faedah sebagaimana ditakrifkan dalam seksyen2 Akta Pertubuhan 1966 boleh diberikan kepada ahli. TUGAS KELAB PERSATUAN UNIT UNIFORM.

- Memberi arahan yang tepat dan jelas kepada jawatan kuasa dalam melaksanakan tugas atau aktiviti. Menentukan penglibatan murid di dalam bidang kokurikulum 6. Dalam mengurus dan melaksanakan program SPBT di sekolah PengetuaGuru Besar mempunyai tugas dan tanggungjawab seperti yang berikut.

Menyediakan jadual waktu untuk perjumpaan dan mesyuarat. TUGAS TANGGUNGJAWAB GURU SPBT. Membantu setiausaha dalam menjalankan segala tugas dan tanggungjawabnya.

Merancang untuk meningkatkan pengetahuan kemahiran dan minat murid dalam aktiviti sukan dan permainan. Merancang aktiviti tahunan dengan kerjasama pelajar.


Tugas Dan Tanggungjawab Guru Pdf